Hvordan komme i gang med treningen ?

Publisert: 06.mar.2011 @ 17:24 Kategori: Blogg Kommentarer: 0 kommentarer

Det og finne frem motivasjonen og treningslysten er det ikke noen oppskrift på det er noe man må finne ut av selv, men jeg kan komme med noen tips som kan hjelpe deg godt på veien.

1. Sett deg ett mål

Det jeg mener er det aller viktigeste når man skal starte å trene å trenger ett lite ekstra spark i rompa for å                komme seg er å sette seg ett mål som gjør at man har noe og strekke seg etter. Sett deg gjerne 1 hovedmål og flere  del mål. Dette gjør at du hele tiden vil se fremgang i treningen din og får deg til og fortsette! Når du skal sette disse  målene er det svært viktig at du tenker realistisk og setter mål som det der mulig og overkomme. Dette kan være en  stor motivasjons faktor for treningen din.

2. Lag en treningsplan

Lag deg en plan over treningen din. I form av at du setter opp hvilke dager i uken du skal trene, evnt. klokkeslett og  hva du skal trene. Dette gjør at du får satt av tid og kontroll over treningen din på en helt annen måte. i sammen heng  med denne treningplanen er det også lurt og skrive en treningslogg / treningsdagbok dette gjør at du enklere kan  kontrolere fremgang og ha oversikt.

3. Finn treningsformen som passer deg

Dette er en ganske vesentlig faktor når det kommer til trening og treningslyst. Det er serdeles viktig med trivsel når det  kommer til trening det skal være gøyt og du skal like det, det skal ikke være ett ork. Det som skjer om treningen blir ett  ork er at du daffer av og lett detter ut av de gode rutinene dine og det er jo noe vi ikke ønsker. Så NB! finn en  treningsform som passer for deg og de målene du vil nå.

4. Finn en mengde som passer deg

Mengde er også noe som er en viktig faktor for motivasjoen eller hvor lenge du holder ut med treningen din. Det er ikke  vits som nybegynner og druse på med alt for mye tening ibegynnelsen da ender det opp med at du blir utbrennt og lei.  start heller i det små og øke heller mengde og intensiter etterhvert du blir bedre trent.

5. God musikk

God musikk er noe som kan gi deg den ekstra piffen du trenger for og presse deg den siste biten under treningen og  som jeg personlig synes er veldig viktig for en god økt med maksimal utelse.

6. Ansett Personlig Trener (PT)

Ved og ansette personlig trener får du en person med ekstra kompetanse innen trenng som kan følge deg opp og  legge opp løpet  slik at d passer for deg og dine mål på en riktig måte. Du vil nå målene dine raskere og på en  kontrolert og riktig måte som er svært ønskelig for at resultatene av treningen din og for at de skal vare. En annen  faktor er det at man vil føle seg forpliktet til og trene de dagene man helst vil ligge på sofaen.

 



Håper dere drar nytte av noen av disse tipsene og at de kan hjelpe på motivasjon og treningslysten !

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits