PT-tjeneste

PT-tjeneste
19, Ålesund
Personlig trener hos Aktiv Trening. kontakt: maylinn_gngstad@hotmail.com

Meny

Søk

Widgets

BOOT CAMP !!

Publisert: 07.mar.2011 @ 13:47 Kategori: Blogg Kommentarer: 5 kommentarer

Dette er en time for tøffinger som liker og presse seg selv til det ytterste ! svetten skal rinne og man skal ha blod smak i munnen under denne økten og kun 120 % innsats er bra nok.

Timen kan sikkert vekke minner fra gymmen som du hadde på barne skolen med gym læreren du hatet! Det er helt enkle øvelser som er satt sammen i 4 forskjellige blokker med 3 øvelser per blokk. Man jobber med hver øvelse i 30 sek etter 3 er gjenomførte er 30 sek pause så begynner man og igjen. Etter hver blokk er det innlagt 1 min sprint, det høres sikkert ikke så hardt ut men jeg skal love dere... dette er SYRETRENING og ingen ting er vel bedre enn dette !

Man kan vel i korte trekk kalle det en styrke og høypuls intervall trening som passer for de tøffeste av oss !

Lyst og prøve?? Jeg har timen mandager på Aktiv Trening (nørve) kl 19.00 til 20.00. Bor du ikke i Ålesund skal du også få prøve denne fantastiske økten.

Oppsette av BOOT CAMP timen :

Oppvarming:

10 min med effektiv oppvarming. ( her skal pulsen godt opp )

Blokk 1:

Sumohopp 180 grader

push ups

Båten

30 sek pause

Hver øvelse skal man holde på med i 30 sek så bytte fort til neste øvelse når alle er ferdig er det 30 sek pause. Dette skal gjøres 3 ganger og avslutte med en spurt på 1 min som er etterfulgt av  min pause før neste blokk.

Blokk 2:

Utfallhopp

Bridging

Skrå crunches

30 sek pause

Hver øvelse skal man holde på med i 30 sek så bytte fort til neste øvelse når alle er ferdig er det 30 sek pause. Dette skal gjøres 3 ganger og avslutte med en spurt på 1 min som er etterfulgt av  min pause før neste blokk.

Blokk 3:

Spensthopp

Plankespringing

Viften

30 sek pause

Hver øvelse skal man holde på med i 30 sek så bytte fort til neste øvelse når alle er ferdig er det 30 sek pause. Dette skal gjøres 3 ganger og avslutte med en spurt på 1 min som er etterfulgt av  min pause før neste blokk.

Blokk 4:

Burpees

Tripptrapp push ups

Planken

Hver øvelse skal man holde på med i 30 sek så bytte fort til neste, når alle øvelsene er ferdig avslutter man men en spurt på 2 min.

Nedtrapping:

Ikke stopp heilt opp etter spurten men ro ned til et rolig tempo (gange) drikk godt med vann etter ca 2 min med rolig tempo gå over til lett tøying av de forskjellige muskelgruppene.




Det var hele oppsette for BOOT CAMP, håpe flere der ute får øynene opp for denne fantastiske gode og effektive treningsmetoden.. JEG ELSER DEN !

 

5 kommentarer

Postet av: G

Hei. Det hørtes spennende ut med BootCamp! Er det mulig å ta prøvetime hos deg for å prøve det ?
Dato: 16.mar.2011 Tid: 12:46 URL:

Postet av: PT-tjeneste

G: Hei :) er du ifra Ålesund? om du er det kan du stikke innom Aktiv Trening på nørve mandag kl 19.00, det er kjempe gøyt håpe du kommer :))
Dato: 16.mar.2011 Tid: 12:59 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: G

Er fra Ålesund ja! Jaa, tror jeg må ta meg en tur :)
Dato: 16.mar.2011 Tid: 13:23 URL:

Postet av: PT-tjeneste

G: gjør det ! :D
Dato: 16.mar.2011 Tid: 13:38 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: Cec

kunne du forklart øvelsene litt mer. Hva er bridgin, viften, båten, tripptrapp push ups, plankespringing?:)
Dato: 04.apr.2011 Tid: 20:17 URL:

Skriv en ny kommentar

hits