PT-tjeneste

PT-tjeneste
19, lesund
Personlig trener hos Aktiv Trening. kontakt: maylinn_gngstad@hotmail.com

Meny

Sk

Widgets

Ned i vekt! Del 1

Publisert: 17.mar.2011 @ 17:12 Kategori: Blogg Kommentarer: 4 kommentarer

Ftt en del foresprsler om jeg kan skrive ett innlegg om slanking. Det er mange som har spm. rundt dette temaet og det er mye info over alt som kan stride mot hverandre. Noen mener pliller eller sulte seg i hjel er veien til den "perfekte" kroppen. Men det er ikke noen pille eller andre vidunder middel som kan fre deg til den "perfekte" kroppen. Oppskriften er enkel: Trening og riktig kosthold.


Fedme er en stor og voksende fare, som kan fre til hjerte karsykdommer, hjerneslag,Kortpustethet og svnapne, gallesykdom og fettlever, hormonelle forstyrrelser og stressinkonsistens og diabetes 2. Dette nsker ingen at skal ramme seg s n skal vi ta tak i problemet.

Det er viktig finne en treningsmetode som du trives med og som kan motivere deg til og fortsette med det, det vanskligeste med trening er og begynne. Det er en annen ting som er svrt viktig for holde motivasjonen oppe, det er og sette seg ett hovedml og flere del ml. Ett hoved ml s du har noe strekke deg etter og del ml som du kan klare over komme p veien mot det store mles som kan gi deg flelsen av mestring!

En annen ting som er viktig ta til betrakning nr du skal begynne slanke deg, stramme opp osv er at det er umulig og pungt forbrenne. Mange sier jeg vil slanke lrene mine, f bort en siste biten nederst p magen min osv. for at den skal bort m du trene hele kroppen. Det er desverre biologisk hvor fettet setter seg og hvor det forsvinner frst.

Finne en balanse mellom trening og kosthold er svrt viktig! Det er viktig bde for vekt nedgang og for at du skal f den nskede effekten av treningen din. Det som er annbefalt for vekt nedgang er - 500 kcal av kcal behovet om dagen. om man flger dette vil man g ned ca 0,5 kg i uka som er annbefalt. om man gr sakte er det ogs strre sannsynlighet for at vekttapet vil vare.

Finn en balanse mellom styrke og kardio trening feks:

Dag 1:

Styrketrening helkroppsprog. med 20 min rolig kardio etter kten.

Dag 2:

Gerilja kardio (tr mer p ett eldre innlegg) eller annen form for kardio trening.

Dag 3:

Styrketreninghelkroppsprog.med 20 min rolig kardio etter kten.

Dag 4:

Gerilja kardio (tr mer p ett eldre innlegg) eller annen form for kardio trening.

Dag 5:

Styrketreninghelkroppsprog.med 20 min rolig kardio etter kten.


Neste innlegg kommer jeg med DEL 2 grunnen til at jeg deler det opp i deler er at det blir s utrolig mye info p en gang om jeg skriver alt i ett innlegg!

Hper dere finner dette interessant kan dra nytte av disse tipsene. DEL 2 kommer i mrra.

4 kommentarer

Postet av: se

Hei! Flott blogg, mye nyttige tips. Et par spm..

Trengte du kunne mye om trening/vre i god form fr du reiste til Bali?

Og nr du skriver helkrop. styrke, burde man ikke varme opp p ellipsemaskinen/g p mlla fr du hiver deg ut i styrke?

Trente aktivt 3 ganger i uka (alltid en dags pause), og da trente jeg hele kroppen med styrke tre ganger i uka, men begynte med 20 min fort gange p mlle..

Programmet mitt var flgende:

20 min mlle p fat burn funksjonen

70kg (3x12) beinpress

20kg (3x12) armer

Situps, 3 x 12 eller 3 x 10, ikke s viktig..

evt ellipsemaskin eller det apparatet der du gr som en "skilper".. hehe!

Hper du kunne gitt meg tilbakemelding p om dette var fornuftig, eller om jeg burde endre det. Har blitt utrolig slapp p treningsfronten, noe som har frt til 8 kg vektoppgang... :(
Dato: 17.mar.2011 Tid: 23:38 URL:

Postet av: PT-tjeneste

se: takk for det ! :)) jo, man m altid varme opp fr man skal trene jeg skreiv ikke det pga jeg tok det som en selvflge ! sorry for det ! :))

Man trenger ikke vre i god form fr man reiser til bali men det er jo en fordel for din egen del om du har litt treningsbakgrun fr du reiser nedover.

Jeg annbefaler og ta styrke kten frst, s ta 20 min mlle ! da vil du f full effekt p treningen ! :DD

Men du br legge litt flere velser til prog. ditt :))

1. bein

2. rygg

3. bryst

4. skuldre

5. biceps (valgfritt pga du fr trent de i de andre velsene ogs )

6. Triceps (valgfritt pga du fr trent de i de andre velsene ogs )

7. korsrygg og mage velser.

Om det er noe mer du lurer p er det bare sprre! :D

LYKKE TIL !
Dato: 18.mar.2011 Tid: 10:30 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: se

Tusen takk for at du tok deg tid til svare! :) Supert!
Dato: 18.mar.2011 Tid: 12:17 URL:

Postet av: PT-tjeneste

SE: null problem ! :DD
Dato: 18.mar.2011 Tid: 12:39 URL: http://pttjeneste.blogg.no

Skriv en ny kommentar

hits