PT-tjeneste

PT-tjeneste
19, lesund
Personlig trener hos Aktiv Trening. kontakt: maylinn_gngstad@hotmail.com

Meny

Sk

Widgets

Ned i vekt! Del 3 (Styrke trening)

Publisert: 19.mar.2011 @ 12:22 Kategori: Blogg Kommentarer: 10 kommentarer

Da har jeg kommet til den delen der jeg skal snakke om styrke trening. N kommer jeg ogs til svare p de sprsmlene ang. de som har lyst og f bort den sist klumpen nederst p magen, grevinneheng, eller f bort de slappe lrene. Som jeg har nevnt flere ganger i tidligere innlegg er det ikke mulig og pungt forbrenne. S om man nsker f bort grevinneheng eller slappe lr m man ta i bruk en kombinasjon av: sunnt og balansert kosthold, styrketrening, kardio kter og ikke minst en god dose selvdisiplin og svette.

Frst litt generelt om styrke trening. Det som bestemmer muskelstyrken vr er hovedsaklg 3 faktorer som bestemmer, strrelsen p muskelen, muskelfibertype og hvorstor del av muslelen vi klarer aktivere. S kommer ett om diskutert tema hvor gammel br man vre for og begynne med styrke trening? Man kan alerede i 10- 14 rs alderen begynne med styrke trening man da br det vr uten ytrebelastning (uten vekter) eller veldig lett ytrebelastning. Dette gir ett godt utgangspungt for videre trening og det bygger opp en grunn styrke i kroppen. Men der i mot styrke trening med maksimal ytrebelastning br man ikke begynne med frbegynne med frbenstrukturen er ferdig utvokst og epifyseskivene har lukket seg( nr man er ferdig vokst).

En annen ting som er svert viktig nr det kommer til selve styrkekten er at man ikke flger programet slavisk nr det kommer til antall repetisjoner. Om det str 10 rep p skjemaet og du har mer gi stopper du p 10 rep da? Nei, man presser seg til man kjenner man er sliten og ikke klarer mer fordi det er det man fr best resultater av. For lavytelse p treningn gir drlige resultater. Styrke treningskten skal ikke vre en kt du slapper av p eller en behaglig kt, du skal gi alt du har.


S hvordan skal man komme igang? Hvilke program skal man bruke? Hvor ofte skal man trene? Hvor lange pauser skal man ha mellom settene? Disse sprsmlene og mange mange flere sitter de fleste inne med nr de skal begynne trene styrke trening for frste gang.

Jeg kan ikke sette opp ett prog. her si at dette her skal du flge og resultatene vil komme etter s og s mange uker. Dette er p grunn av hensyn til evnt. skader, forskjellig styrke niver ol. Men jeg kan hjelpe der godt p vegen med og henvise til et fantastisk flott opplegg som TN har satt sammen. Dette programmet passer kjempe bra til nybegynnere til og med viderekommende. Jeg har alerede lagt ut et innlegg om dette (http://pttjeneste.blogg.no/1300104507_ryp_release_your_pote.html)

S en liten oppsummering p hva dette programmet er: ( RYP-Release YOUR Potential)

- Gratis styrke prog.

- Gode resultater

- 3 uker (6 uker 1 uke pause og 6 nye uker)

- Perfekt for nybegynnere og viderekommende

Dere kan lese mer om dette programmet, finne oppsett p testing, kalkulatorer, oppsett av styrkeprog. som regner ut progresjonen du skal ha i lpet av denne berioden, du finner alt du lurer p disse linkene:

https://www.tn.no/drivkraft/artikler/release-your-potential

https://www.tn.no/ryp

https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf

Etterhver kansje du vil n resultater som dette, Men en ting er viktig huske at slike resultater kommer ikke uten hardt arbeid, masse svette og trer, motgang og oppturer. Det viktigeste er at du holder ut biter tenna sammen holder fokuset p mlet. Plutselig en dag str du der har ndd mlet ditt, da skal jeg love det at du synes alt slitet var vrt det, den flelsen av mestring er det ikke mye som kan sl.

s, husk ha selvdisiplin, vr sta, ha foksus p mlet, sett deg del ml og kjenn p den gode flelsen det er og vite at du gjr ting riktig og at du lever en sunn og aktiv livsstil. Start i dag du ogs!!

om det er noe dere lurer p kom gjerne med sprsml, hpe dere kan dra nytte av denne infoen og at du ogs kommer igang i dag !

I morgen kommer nest siste del av ned i vekt, hper du flger med p de to siste innleggene ogs. Ha en fin dag videre, jeg for min del skal bruke dagen til bli frisk.

LYKKE TIL!!

10 kommentarer

Postet av: Wab

Takk for du delte dette, velig nyttig!
Dato: 19.mar.2011 Tid: 12:45 URL: http://wab.blogg.no

Postet av: Lina, Selma & Ingeborg

Nice !
Dato: 19.mar.2011 Tid: 12:46 URL: http://freehand.blogg.no

Postet av: PT-tjeneste

Wab: Bra noen kan dra nytte av det:D
Dato: 19.mar.2011 Tid: 12:48 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: PT-tjeneste

Lina, Selma & Ingeborg: :)
Dato: 19.mar.2011 Tid: 12:49 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: Fam Josefine

Halloo!

Jeg lurte p om du kunne ta en titt innom min blogg og si hva som interesserer deg ved en blogg?

Trenger bare litt tips!
Dato: 19.mar.2011 Tid: 13:01 URL: http://famjosefineb.blogg.no

Postet av: twoo

Kjempefin blogg! Ha en fin dag videre :)
Dato: 19.mar.2011 Tid: 13:37 URL: http://www.twoo.blogg.no

Postet av: vibecke og tonje

Syntes tipsene du gir er kjempe gode :) Flger bloggen din n !

-Tonje
Dato: 20.mar.2011 Tid: 01:26 URL: http://www.viitoos.blogg.no/

Postet av: Christina Damayanti

tusen takk for tipsene dine! leste om bloggen dine via lene orvik og gleder meg til lese mer! takk p forhnd! :D
Dato: 20.mar.2011 Tid: 08:32 URL:

Postet av: PT-tjeneste

vibecke og tonje: Tusen takk, s utrolig gyt hre !! :D
Dato: 20.mar.2011 Tid: 11:06 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Postet av: PT-tjeneste

Christina Damayanti: setter pris p slike tilbakemeldinger! S hyggelig ! :D
Dato: 20.mar.2011 Tid: 11:07 URL: http://pttjeneste.blogg.no/

Skriv en ny kommentar

hits