Forslag til treningsprog. for helekroppen.

Publisert: 14.apr.2011 @ 11:49 Kategori: Blogg Kommentarer: 6 kommentarer

Jeg må bare starte med å si sorry for at det er lenge siden jeg blogget sist, men vert svert opptatt med ny jobb og flytting. Har nemlig flyttet til oslo så det har ikke vert så mye tid til overs!

Men her kommer ett lite innlegg, dette er ett heilt enkelt heilkroppsprog. med bilde og forklaringer!

Trenes 2- 3 ganger i uken.

 





Bulgarsk utfall

Utførelse:

Plasser beinet ett stykke ifra benken. Pust godt inn å senk deg ned, opp igjen pust ut når du går opp.

NB: pass på at ikke kneet går over tåa, at ryggen er rett om det bilr for vanskelig med beinet på benken sett det ned på gulvet.

Rep/sett:

Rep: 10- 12

Sett: 3

Kg:

 



Kroppshev/chins

Strekk kroppen ut bruk en stang eller tauene som vi brukte, dra deg opp så du kjenne skulderbladene møtes og ned igjen. Om du vil kan du bytte ut denne med chins maskina

 Rep: 10- 12

Sett: 3

 

 





Phus ups

Stekk ut kroppen terne i gulvet å henda på kettlebellene. Gå dypt ned og opp igjen NB: husk å puste

 Rep: 10- 12

Sett: 3

 

 









Sulderprss

Ta i bruk to manualer pust inn, press manualene over hodet og ned igjen pust ut på veien ned.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 





Triceps dips

Sett hendene på en benk senk kroppen din ned fra albuene og opp igjen.

NB: viktig at albuene ikke peker utover men rett bak.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 



Biceps curl

Stå med skulderbredde på beina for god balanse. Løft en og en manual fort opp og sakte ned.

NB: ikke løft dem helt opp eller helt ned for da får muskelen hvile.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 



Crunches

Pust ut når du går opp og inn når du går ned. Ikke gå lengre opp enn hva som vises på bildet

 Rep: 15- 20

Sett: 3

 

 



Planken

Rett kroppen ut som på bildet. Hold kroppen rett å rompa nede. Hold denne posisjonen hele øvelsen. NB: husk å puste.

 Rep: 30 sek

Sett: 3

 

Håpe noen kan dra nytte av dette prog. veit det er en del spm jeg ikke har svar på, men det kommer neste gang jeg har litt fril.

Ha en fin dag videre!

6 kommentarer

Postet av: Marie

kjempe bra at du skrive dette!!:D
Dato: 25.apr.2011 Tid: 11:46 URL:

Postet av: anonym 17

har du alternativ treningsform for oss som ikke er så gira på treningsstudio / løpe intervall ??

hva, hvordan i så fall ?? :)
Dato: 26.apr.2011 Tid: 11:08 URL:

Postet av:

kan du forklare hvilke apparat disse øvelsene tilsvarer på treningsstudioapparat, hva de heter å kan man erstatte kroppshevøvelsen m noe annet? å hva tilsvarer det samme?
Dato: 26.apr.2011 Tid: 23:07 URL:

Postet av: Tina <3

Hei.

jeg lurer på en ting. jeg vurderer å kjøpe meg sånne ankel vekt som man kan ha på seg hele tiden. jeg jobber i butikken og tenkte det kanskje kan være greit å ha de på seg ettersom jeg går mye, da får jeg kanskje "trent" litt i samme slengen? er det en god investering? får man muskler eller blir sterke i bena av å bruke dem?

håper virkelig du kan svare på spm mine. takk på forhånd! =D
Dato: 29.apr.2011 Tid: 00:23 URL:

Postet av: Maria

Hei! Jeg vet at dette egentlig ikke har så mye med trening å gjøre, men heller kosthold. Likevel tenkte jeg kanskje at du kunne hjelpe meg :) Jeg er avhengig av brus, og må som oftest ha det hver dag. Mengden kan variere fra et glass til en halv liter... Jeg er ikke så glad i lettbruser heller. Men nå skal jeg begynne på et sunnere kosthold, og lurer på om du har noen tips til hva som smaker godt men ikke er usunt? Det bør helst være smak på. Hvis du har noen tips så blir jeg evig takknemlig!
Dato: 01.mai.2011 Tid: 15:49 URL:

Postet av: Stine

Hei!

Lurer på en ting. Man skal jo spise innen 30 min etter trening. Så har jeg fått meg en vane å spise en Nutrilettbar på vei hjem i fra trening, og drikker selvfølgelig vann mens jeg spiser denne da (vanlig 0,7 dl flaske). Men dette er liksom mitt måltid etter trening, tar kanskje et eple etter dusjen...

Jeg vil gå ned i vekt ser du, å Nutrilett er jo en måltidserstatter.... er det helt bak mål, eller kan det funke?

Takk på forhånd! :)
Dato: 10.mai.2011 Tid: 17:23 URL:

Skriv en ny kommentar

hits