Arkiv mned: april 2011

Forslag til treningsprog. for helekroppen.

Publisert: 14.apr.2011 @ 11:49 Kategori: Blogg Kommentarer: 6 kommentarer

Jeg må bare starte med å si sorry for at det er lenge siden jeg blogget sist, men vert svert opptatt med ny jobb og flytting. Har nemlig flyttet til oslo så det har ikke vert så mye tid til overs!

Men her kommer ett lite innlegg, dette er ett heilt enkelt heilkroppsprog. med bilde og forklaringer!

Trenes 2- 3 ganger i uken.

 





Bulgarsk utfall

Utførelse:

Plasser beinet ett stykke ifra benken. Pust godt inn å senk deg ned, opp igjen pust ut når du går opp.

NB: pass på at ikke kneet går over tåa, at ryggen er rett om det bilr for vanskelig med beinet på benken sett det ned på gulvet.

Rep/sett:

Rep: 10- 12

Sett: 3

Kg:

 



Kroppshev/chins

Strekk kroppen ut bruk en stang eller tauene som vi brukte, dra deg opp så du kjenne skulderbladene møtes og ned igjen. Om du vil kan du bytte ut denne med chins maskina

 Rep: 10- 12

Sett: 3

 

 





Phus ups

Stekk ut kroppen terne i gulvet å henda på kettlebellene. Gå dypt ned og opp igjen NB: husk å puste

 Rep: 10- 12

Sett: 3

 

 









Sulderprss

Ta i bruk to manualer pust inn, press manualene over hodet og ned igjen pust ut på veien ned.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 





Triceps dips

Sett hendene på en benk senk kroppen din ned fra albuene og opp igjen.

NB: viktig at albuene ikke peker utover men rett bak.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 



Biceps curl

Stå med skulderbredde på beina for god balanse. Løft en og en manual fort opp og sakte ned.

NB: ikke løft dem helt opp eller helt ned for da får muskelen hvile.

 Rep: 10- 12

Sett: 2

 

 



Crunches

Pust ut når du går opp og inn når du går ned. Ikke gå lengre opp enn hva som vises på bildet

 Rep: 15- 20

Sett: 3

 

 



Planken

Rett kroppen ut som på bildet. Hold kroppen rett å rompa nede. Hold denne posisjonen hele øvelsen. NB: husk å puste.

 Rep: 30 sek

Sett: 3

 

Håpe noen kan dra nytte av dette prog. veit det er en del spm jeg ikke har svar på, men det kommer neste gang jeg har litt fril.

Ha en fin dag videre!

hits